Jó sztrájkok is voltak. A tíz évvel ezelőtti vasutas sztrájk ugyanezen szereplőkkel, az akkor még kedves jópofának lekommunikált Gaskó [ma:]"Anyád" Istvánnal jósztrájk volt.
Lehetett volna még az 1998. decemberinél is jobb sztrájk, ha időben. Például akkor, amikor a korrupt MÁV vezetés a felsőfelügyeleti (közllekedési fő showhivatalok, a vasúti és a közlekedései, meg a minisztérium) vezetők szives elnézése meleltt átengedte a közutakra a gabonaszállítást. Így profitot szerzett néhány tucat közúti fuvarozócég, és nagyot buktázott a MÁV teherszálítási ágazat. Mégnagyobbat az ország, mert a gabonaszállító teherautók széjjeltrancsírozták útjainkat -amihez még hozzájárult a közúti kavics-szállítás boooomja.
Persze 1994. decemberében egy vasutas sztrájk rossz sztrájk lett volna. (Ugyanezen szakszervezeti górék szervezésében.) Ugyanis akkor jókormányunk volt, szakértői.
Hányszor is lehet a milyen Gaskó István duplatikával fedett nyakincájára lépni? Vagy pus'ilni az édes pofaszalonnáját?
1998-ban az akkori szajkómunkásság még pénzért nyalt. Még dúlt a médiaháború, klasszikus eszközökkel. Volt már internet, de valami múlékony érdekességként tekintették.
Most a blogoszferiális szajkók lényegében a kattogászszám növelésért nyalnak: ami címlaprakerülés, ami: pénzecske. De mennyi? A copynger, ha szakszervezetfikázás közben a kávét ráboríjjja a billentyűzetére, már bebukta az üzletet.
Amellett, hogy annyit sem érnek ezek a sztrájkok, mint halottnak a csók, még úgy is értelmetlenek, hogy a vezérigazgatóktól várják a sztrájkolók a... mit is? Mennyi mozgástere van a vezérigazgatónak? Amikor a döntések már készen vannak. A MÁV vezér belilult fejjel hőzöng, hogy ő nem megy börtönbe a sztrájkolók miatt...Tudniillik, ha kiadná azt a pénzt, amit a vasutasok követelnek az elkótyavetyélt MÁV Cargó üzlet után a száz év alatt felhalmozott, szervezett vasúti dolgozó-elődeik pénzéből gyűlt és a MÁV vagyonba tagozott szakszervezeti vagyonrész alapján.
Értelme akkor lenne a sztrájknak, ha most a személyszállítás privatizációs körülményei, az ÖBB-kezére játszás ellen tiltakoznának. MOST még ki lehetne alkodni a MÁV-ba betagozott szakszervezeti vagyon töredékének a kiosztogatását a MÁV mai dolgozóinak. (Akik egyébként nem sokat tettek bele abba a szakszervezeti vagyonba már..)
Az index szaGfeltárója lelt egy esetet: üresen tolnak föl Miskolc Tiszai Pu-ra egy IC-t hogy aztán utasokkal lejöhessen Bp-re.. És így tovább. De a szaGújságírók is éppen a legszagosabb szaftokra nem lelnek rá. Arra, hogy ki stróman markolja fel most, ezekben a hónapokban a személyszálítási ágazat ÖBB-hez passzolásáért a sikerdíjat. Annak lenne most igazán bukéja...
Sőt: Még a "miniszter" -rel is hiába akasztanának tengelyt. Ebben az ügyben a miniszternek látszó személynek sincsen mit szólnia. Annál is inkább, mert a közlekedásügy "minisztere" is csak dekoráció a kormánynak nevezett agitációs -és propaganda testületben. Arra jó a "miniszter", hogy ha a lelakott MÁV-vonalfigyelés miatt újabb katasztrófa lenne, akkor vehesse a végkielégítését, oszt tavasz, exminiszterként nem kell munkaügyiközpontos átképzésre jelentkezni, mondjuk szinesfém átvevőnek kiképeztetnie magát.
Akivel tárgyalniuk kéne a szakszervezeteknek, annak a neve, pedig főfelelős, mert már az ő országlása idején ütötték nyélbe a MÁV-Cargo eladást, és egyébként is univerzálisan kormánypótló, na, az ő neve el sem hangzik, semmilyen kontextusban a sztrájkkkal... (Megsúgom: Nem Üvegzseb Kellerre gondoltam...)